wtorek, 17 lutego 2015

Mleko makowe



Dzisiaj przemieniłam mój dom w prawdziwą mleczarnię :). Wyprodukowałam mleko makowe i jaglane, oba są pyszne, ale też zupełnie inne w smaku. Do jaglanego dodałam dwie łyżki miodu, aby dodać trochę słodyczy do lekko mdłego smaku kaszy. Mleko makowe nie potrzebowało żadnych dodatków. Jest jednak wyjątkowo aromatyczne (pachnie jak najprawdziwszy makowiec :)), dlatego najlepsze jest w połączeniu z innym mlekiem. Połączenie mleka jaglanego i makowego idealnie sprawdzi się do przygotowania gotowanych płatków jaglanych. Zjadłam takie na śniadanie, z dwoma łyżkami pozostałości po produkcji mleka makowego, wrzuciłam kilka rodzynek i posłodziłam łyżką melasy z chleba świętojańskiego. Muszę Wam powiedzieć, że była to bomba! Jedno z lepszych śniadań, jakie ostatnio jadłam :).
Dzisiaj chciałam Wam zostawić przepis na mleko makowe. Nie jest on specjalnie skomplikowany. Mleko makowe produkujemy podobnie, jak to kokosowe, na które przepis podawałam TUTAJ, zalewając mak wodą, odstawiając na kilka godzin, następnie miksując. Zachęcam do spróbowania!



Mleko makowe

Składniki:
1/2 szklanki maku niebieskiego (szklanka o pojemności 250ml)
400ml przegotowanej, schłodzonej wody

Mak płuczemy i zalewamy 200ml wody, przykrywamy ściereczką i odstawiamy na mniej więcej 8 godzin (można na całą noc). Następnie dolewamy pozostałą wodę i miksujemy za pomocą blendera, aż powstanie biały płyn. Po kilku minutach miksujemy ponownie. Powstałe mleko kilkakrotnie przecedzamy przez gęste sitko, które można dodatkowo wyłożyć gazą.
Mleko można przechowywać w lodówce przez 2-4 dni.
Z powstałego przepisu wychodzi około 300-400ml mleka. 

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz