wtorek, 26 maja 2015

Sernik z rabarbarem. Dla Mamy



Dzisiaj, w ten wyjątkowy dzień, Dzień Matki, przychodzę do Was z przepisem na sernik.
Może kiedyś, za jakiś czas też będę mamą. Będę świętować ten dzień ciastem z rabarbarem przygotowanym przez moich własnych, wychowanych przeze mnie kucharzy. A może to ja będę im wypiekać smakołyki, bo żaden z wychowanków nie odziedziczy pasji do gotowania?
Myślę sobie jak długa droga mnie czeka, kończę studia, przede mną tak wiele ról do spełnienia... I niezmiennie nie mogę wyjść z podziwu jak trudną i wymagającą drogę musi pokonać każda Mama. Jaka by nie była, fajna, ładna, miła, dobra, czy cierpliwa, zawsze będzie najlepsza i najważniejsza. Każda na swój sposób najwspanialsza.
Przypominam sobie te sytuacje, kiedy mieszkałam jeszcze z rodzicami, a Mama była na każde zawołanie. Mamę nigdy nie bolała głowa, nigdy nie była chora, mimo wszystko mogła wstać rano i zrobić śniadanie do szkoły. Ta codzienność, obiad podany do stołu punktualnie o 16, poczucie bezpieczeństwa... Jaka szkoda, że wtedy tego wszystkiego nie doceniałam.



Lubię moją Mamę, bo jest taka jaka jest. Nigdy nie mówi "nie mogę", "nie umiem". Nigdy się nie poddaje. Zawsze walczy o swoje i uczy mnie robić tak samo. Nigdy nie powiedziała "nie rób tego", nawet jak coś jej się nie podobało, z czymś się nie zgadzała, była obok. To ona, razem z moim Tatą, zaszczepiła we mnie chęć podróżowania. I to podejście do życia "dawaj, jedziemy!".
Lubię moją Mamę, bo zawsze jest przy mnie, każdego dnia wiem, że mogę do niej zadzwonić i powiedzieć o wszystkim co mi w duszy gra. Obym też kiedyś była taką fajną Mamą!

I moja Mama jest najpiękniejsza na świecie. A Twoja?

Piosenka dla Mam <3 [KLIK] 


Sernik z rabarbarem
Dla Mamy i nie tylko

Składniki na spód:
2 szklanki mąki pszennej
180g zimnego masła, pokrojonego na kawałki
2 żółtka
90g cukru pudru
2 łyżeczki cynamonu
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
3-4 łyżki zimnej wody

Wszystkie składniki oprócz wody umieszczamy w misce i wyrabiamy ciasto. W razie potrzeby dodajemy stopniowo wodę. Ciasto zawijamy w folię i chowamy na mniej więcej pół godziny do lodówki. 

Piekarnik nagrzewamy do 190 stopni Celsjusza.

Następnie wykładamy ciastem prostokątną blachę razem z bokami (wcześniej wyłożoną papierem do pieczenia) i wkładamy do nagrzanego piekarnika na mniej więcej 10-12 minut, do lekkiego zezłocenia. Wyjmujemy i studzimy. Temperaturę piekarnika zmniejszamy do 150 stopni Celsjusza.

Składniki na sernik:
1kg sera mielonego przynajmniej dwukrotnie 
375g serka mascarpone
6 jajek
2 szklanki cukru
4 łyżki mąki pszennej
opakowanie cukru waniliowego

Składniki na masę serową powinny być w temperaturze pokojowej. Ser i serek mascarpone umieszczamy w misce, miksujemy, stopniowo dodajemy cukier. Następnie dodajemy jajka, jedno po drugim, cały czas miksując. Wsypujemy mąkę oraz cukier waniliowy i miksujemy jeszcze przez chwilę, tylko do połączenia składników. Gotową masę serową wylewamy na podpieczony i ostudzony spód. 

Następnie przygotowujemy rabarbar i kruszonkę.

Składniki na rabarbar:
60-70g rabarbaru
3-4 łyżki cukru
3 łyżki mąki ziemniaczanej
2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka imbiru

Rabarbar opieramy, myjemy i kroimy na niewielkie kawałki. Posypujemy go mąką, cukrem oraz przyprawami. Gotowy rabarbar wykładamy na masę serową.

Składniki na kruszonkę:
170g mąki pszennej
100g cukru
125g masła
łyżeczka imbiru

Mąkę, cukier i imbir łączymy i mieszamy. Masło podgrzewamy w garnuszku, gorącym zalewamy mąkę z cukrem i imbirem. Wszystkie składniki mieszamy i rozcieramy na kruszonkę. Tak przygotowaną kruszonką posypujemy ciasto.
Sernik wkładamy do nagrzanego piekarnika (150 stopni Celsjusza) i pieczemy przez 70-90 minut. Obserwujemy, czy sernik się nie przypala, jednak staramy się nie otwierać drzwiczek piekarnika w trakcie pieczenia, aby nam nie opadł :).
Upieczony sernik zostawiamy do ostudzenia w piekarniku. Kroimy dopiero, gdy całkowicie ostygnie! 

Smacznego! :)  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz