środa, 23 lipca 2014

Ciepły letni deszcz i otrębowy biszkopt z owocami


Za oknem pada lipcowy deszcz. Świeże wakacyjne powietrze wpada do mojego mieszkania. Uwielbiam takie momenty, gdy po niemożliwym upale przychodzi chwila ochłodzenia. Otwieram wtedy okna, wącham niesamowity zapach deszczu i cieszę się chwilą. Widzę jak moje zioła rosnące w ogródku odżywają, nabierają innych, bardziej wyrazistych barw. A wolno spadające krople deszczu wprawiają mnie w błogi stan nic nierobienia.
Dobrze, że w takich momentach jak ten mogę ukroić sobie duży kawałek otrębowego ciasta z owocami, posypać go obficie cukrem pudrem i rozkoszować się chwilą, od czasu do czasu popijając moją ulubioną kawę z przyprawami. Zupełnie pozbawione tłuszczu, lekkie, idealnie komponujące się z owocami lata. 

Otrębowy biszkopt z owocami
Składniki:
4 jajka (żółtka oddzielone od białek)
100g brązowego cukru
Szklanka przesianej mąki pszennej lub orkiszowej (250ml)
Szklanka otrąb pszennych
Czubata łyżeczka proszku do pieczenia (przesiana)
Pół łyżeczki gałki muszkatołowej (tak, wiem dodaję ją do wszystkiego (: )
Około 500 g owoców 

Nagrzewamy piekarnik do 170 stopni Celsjusza.
W misce ubijamy białka na sztywną pianę, następnie, cały czas miksując, dodajemy cukier łyżka po łyżce. Następnie wlewamy do piany z białek żółtka i miksujemy do uzyskania jednolitej masy.
W drugiej misce umieszczamy przesianą mąkę, przesiany proszek do pieczenia, otręby oraz gałkę muszkatołową. Całość mieszamy i dodajemy do jajek. Mieszamy drewnianą łyżką. Tak przygotowane ciasto przekładamy na wyłożoną papierem do pieczenia blaszkę o wymiarach 25x35cm.
Na wierzch ciasta wykładamy dowolne owoce. Ja dodałam morele, maliny oraz jagody. Należy pamiętać, aby owoce pestkowe (typu morele, śliwki, brzoskwinie) kłaść skórką do dołu.
Ciasto umieszczamy w piekarniku i pieczemy około 35 minut. Sprawdzamy patyczkiem, czy jest już gotowe. 
Po upieczeniu posypujemy cukrem pudrem. 

Snacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz