czwartek, 29 stycznia 2015

Sałatka makaronowa z kurczakiem i suszonymi pomidorami


Styczeń to miesiąc za którym zdecydowanie nie przepadam, chociaż to zapewne już niedługo się zmieni. Bo to przecież prawdopodobnie ostatni styczeń, kiedy jestem studentką! Po kilku egzaminach, mogę powiedzieć, że jestem po najgorszej części sesji, zostało jeszcze kilka studenckich spraw do załatwienia, ale ferie już prawie rozpoczęte :). W oczekiwaniu na wyniki egzaminów oczywiście. 
W tym okresie egzaminacyjnym nie miałam czasu na przygotowywanie bezglutenowych potraw, którym mogłabym zrobić zdjęcie. Często żywiłam się w studenckim bufecie, gdzie dział "wegetariański" znany jest mi do perfekcji. Mam nadzieję, że teraz wszystko wróci do normy :). Chociaż na najbliższy miesiąc mam w planach wiele spraw, którymi powinnam się zająć (tak, tak, praca magisterska się sama nie napisze…), postaram się znaleźć również czas na blogowanie . 


A dzisiaj chciałam zaproponować coś dobrego dla tej części z Was, która nie odstawiła glutenu i mięska :). Sałatkę makaronową z piersią kurczaka i suszonymi pomidorami. Idealnie sprawdzi się na karnawałowej imprezie, na obiad, a także w lunch boxie. 



Sałatka makaronowa z piersią kurczaka i suszonymi pomidorami

Składniki:

400 g makaronu typu świderki lub kokardki
1-2 piersi kurczaka
10 łyżek ziaren słonecznika
10-15 suszonym pomidorów w zalewie, pokrojonych w kostkę
Olej
Ulubiona marynata do mięsa
Sos:
40 ml wody
2 łyżki ketchupu
2 łyżki sosu sojowego
5 łyżek zalewy z pomidorów suszonych
Zioła prowansalskie, sól i pieprz

Piersi kurczaka oczyszczamy. Przekrawamy na dwa pojedyncze kawałki, a każdy z nich na trzy cienkie plastry. Mięso zalewamy marynatą (u mnie była to marynata korzenna, ale może być dowolna) i odstawiamy na minimum godzinę do lodówki. 
Makaron gotujemy według przepisu na opakowaniu. Odcedzamy i studzimy.
W międzyczasie na patelni rozgrzewamy olej i smażymy filety z kurczaka po kilka minut z każdej strony. Usmażone kroimy w kostkę. 
Makaron umieszczamy w misce, dodajemy kurczaka i suszone pomidory. Przygotowujemy sos. W szklance mieszamy wszystkie składniki i polewamy sałatkę. W razie potrzeby dodajemy więcej ziół, soli i pieprzu. Mieszamy.
Na suchej patelni prażymy ziarna słonecznika. Podprażonymi ziarnami posypujemy sałatkę.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz