poniedziałek, 19 maja 2014

Wiosenne choroby i babeczki ze słonecznikiem i rabarbarem

Za oknem wiosna i aż nie sposób zrozumieć, że w takie ładne dni też może nas dopaść przeziębienie. Leżąc cały dzień pod kołdrą zamarzyłam o jakimś smakołyku z rabarbarem. W lodówce miałam dwie łodyżki, więc resztkami sił postanowiłam zrobić najprostsze na świecie babeczki. Żeby było zdrowo dodałam mąkę żytnią i nasiona słonecznika. Dosypałam kilka szczypt moich ulubionych przypraw. Nim się obejrzałam, piękny zapach rabarbaru i goździków wypełnił moje schorowane mieszkanie (:. Inspirowałam się tym przepisem.



Babeczki ze słonecznikiem i rabarbarem

Szklanka mąki pszennej
Szklanka mąki żytniej
1 łyżeczka sody oczyszczonej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
 ½ szklanki płatków owsianych
¾ szklanki brązowego cukru
1/3 szklanki oleju słonecznikowego
1 szklanka jogurtu naturalnego
1 jajko
¼ łyżeczki mielonych goździków
¼ łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej
¼ łyżeczki mielonego cynamonu
2 łodygi rabarbaru (można dodać więcej)
½ szklanki ziaren słonecznika

Posypka:
2 łyżeczki brązowego cukru
½ łyżeczki zmielonego cynamonu

Rozgrzewamy piekarnik do 190 stopni Celsjusza.
Rabarbar kroimy w plasterki.
Do miski wsypujemy cukier, wlewamy jogurt naturalny, dodajemy jajko, przyprawy, pokrojony rabarbar i ziarna słonecznika. Wszystko dokładnie mieszamy. Dodajemy mąki, sodę oczyszczoną, proszek do pieczenia oraz płatki owsiane. Mieszamy, jedynie do połączenia składników.
Powstałą masą wypełniamy foremki do babeczek do 1/3 wysokości (u mnie ciasta starczyło na wypełnienie 22 serduszkowych foremek). Babeczki możemy posypać cukrem zmieszanym z cynamonem. Wkładamy do nagrzanego piekarnika. Pieczemy około 20 minut (do suchego patyczka).

Smacznego!

1 komentarz:

  1. mam nadzieję, że po przeziębieniu nie ma śladu?:) pozdrawiam słodko... z domową chałwą pod ręką :)

    OdpowiedzUsuń