poniedziałek, 26 maja 2014

Dzień mamy i chleb, który odmienia życie (fitness)

Dzisiaj dzień mamy, a u mnie chleb, znany pod nazwą odmieniającego życie. Co myślicie o tym, aby odmienił życie również Waszych mam? (:. Chleb, który odmienia życie pojawił się w moim domu jesienią, towarzyszył mi do zimy, a później jego miejsce zajęły chleby na zakwasie. Upały sprawiły, że zamarzył mi się znowu, tym razem z masłem, z pieprzem ziołowym i pomidorami. Zachęcam Was do spróbowania, bo jest naprawdę pyszny, a jaki zdrowy! Możecie dodać do niego swoje ulubione dodatki, ja przedstawiam Wam moją ulubioną wersję (:

Chleb, który odmienia życie lub fitness (:

140g słonecznika (jedna łyżka to 10 gram)
5 łyżek siemienia lnianego
4 łyżki babki płesznik (można zastąpić siemieniem lnianym, ale chleb będzie bardziej sypki)
70g orzechów laskowych
145g płatków owsianych (jedna łyżka to 10 gram)
4 łyżki mielonego siemienia lnianego
1 łyżeczka soli
1 łyżka miodu
3 łyżki roztopionego masła
350ml wody

W jednym naczyniu umieścić wszystkie suche składniki, wymieszać. Do drugiej miski wlać mokre składniki, wymieszać oraz połączyć z suchymi. Tak przygotowane ciasto przełożyć do małej keksowej foremki i odstawić pod przykryciem na kilka godzin (minimalnie 2).
Następnie wstawić do nagrzanego piekarnika (175 stopni Celsjusza), piec przez 20 minut. Po tym chleb wyjąć z foremki i piec kolejne 30-40 minut. Powinien być lekko zarumieniony.

Smacznego!


1 komentarz:

  1. uwielbiam go : )u nas występuje w wersji zmodyfikowanej przez Matkę Smakoterapię z kaszą jaglaną : )

    OdpowiedzUsuń