wtorek, 9 grudnia 2014

Weekend idealny i magiczne ciasto karobowe


Weekend idealny.
 
Na mój weekend idealny składa się:
nic nie robienie
robienie tego, co ulubione
dobre jedzenie, które wyjątkowo przygotowuje dla mnie ktoś inny
długie spacery
promyki słońca docierające do mojej twarzy
rozmowy późnym wieczorem
alkohol
wystające z kołdry stopy
i ulubiona osoba obok.

Tak się składa, że przeżyłam ostatnio weekend idealny. Delektowałam się przy okazji magicznym ciastem karobowym. A może to za jego sprawą było tak pięknie? Przepis pochodzi stąd.

Magiczne ciasto karobowe (wegańskie)

½ szklanki i 2 łyżki mąki pszennej
½ szklanki karobu
1 duży banan, dokładnie rozgnieciony widelcem
¼ szklanki trzcinowego cukru
1 łyżeczka przyprawy do piernika
1/3 szklanki dowolnego mleka
½ szklanki oleju rzepakowego
Szklanka migdałów
½ szklanki suszonej żurawiny
Łyżeczka proszku do pieczenia
Łyżeczka sody oczyszczonej

Polewa:
¼ kostki masła roślinnego
Kilka łyżeczek karobu
1-2 łyżki miodu
Płatki migdałowe do posypania

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni Celsjusza. W jednej misce umieszczamy wszystkie składniki. W drugiej mieszamy rozgniecionego banana, olej i cukier na gładką masę, następnie dodajemy mleko i mieszamy ponownie. Mokre składniki wlewamy do suchych, mieszamy do połączenia składników i dodajemy żurawinę wraz z migdałami, wszystko dokładnie mieszamy. Tak przygotowane ciasto przekładamy do niewielkiej keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy do nagrzanego piekarnika na 30-35 minut.
Następnie ciasto studzimy i przygotowujemy polewę. W garnuszku rozgrzewamy masło, dodajemy karob i miód, chwilkę mieszamy i wykładamy na ciasto. Posypujemy płatkami migdałowymi. 
Sprawdzi się również w formie muffinek.

Smacznego! 


zBLOGowani.pl

2 komentarze:

  1. Zazdroszczę Ci takiego weekendu! O magicznym cieście słyszałam, ale o jego karobowej wersji pierwszy raz :) Ah...już brakuje mi miejsca w kajeciku na te wszystkie pyszności do wypróbowania :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj... wiem coś na ten temat ;) Nie jest łatwo zmieścić grafik wszystkie przepisy, które chciałoby się wypróbować... :)

    OdpowiedzUsuń